Заходи та події

Міська рада проводить інвентаризацію територій природно-заповідного фонду Одеси з метою їх збереження

опубліковано 5 лют. 2013 р., 04:46 Засайтом Смотрящий   [ оновлено 5 лют. 2013 р., 04:48 ]

Рішенням Одеської міської ради № 1176-V від 05.04.07р.
дано згоду на розробку проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій природно-заповідного фонду в м. Одесі, а саме:
- Парк-пам'ятка садово-паркового мистецтва парк ім. Т.Г. Шевченка (колишній Олександрівський міський парк), вул. Маразліївська;
- Парк-пам'ятка садово-паркового мистецтва парк санаторію ім. Чкалова, Французький бульвар, 85;
- Парк-пам'ятка садово-паркового мистецтва парк "Дюковський сад" (колишній парк "Перемога"), вул. Розкидайлівська, 56;
- Парк-пам'ятка садово-паркового мистецтва парк "Міський сад", вул. Дерибасівська, 22;
- Парк-пам'ятка садово-паркового мистецтва парк санаторію "Аркадія", Французький бульвар, 40;
- Парк-пам'ятка садово-паркового мистецтва парк ім. Котовського (гідропарк "Лузанівка"), Миколаївська дорога, 172 "а";
- Парк-пам'ятка садово-паркового мистецтва дендропарк "Перемоги" (колишній парк ім. В.І. Леніна), просп. Шевченка, 14;
- Парк-пам'ятка садово-паркового мистецтва парк ім. Ленінського комсомолу, вул. Мельницька, 32 "б";
- Парк-пам'ятка садово-паркового мистецтва дендропарк "Студентський", вул. Левітана, 46 "а";
- Парк-пам'ятка садово-паркового мистецтва парк "Юнацький", вул. Тіниста, 2.

Замовником проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій природно-заповідного фонду в м. Одесі визначено Одеське міське управління земельних ресурсів Одеської міської ради.

Дане рішення міської ради прийнято відповідно до ст. 47 Закону України "Про землеустрій", Постановою Кабінету Міністрів України від 25.08.2004г. № 1094 "Про затвердження Порядку розроблення проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій природно-заповідного фонду, іншого природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення".

Контроль за виконанням цього рішення покладено на постійну комісію Одеської міської ради із землеустрою та земельних правовідносин.

«Думская.нет», 16 січня 2011

опубліковано 5 лют. 2013 р., 04:46 Засайтом Смотрящий   [ оновлено 5 лют. 2013 р., 04:48 ]

В Одесі розробляють проектну документацію щодо реконструкції головного міського парку - імені Шевченка (колишній Олександрівський). Про це «Думській» повідомив керівник муніципального управління архітектури та містобудування Микола Базан.

За його словами, фахівці управління склали генплан парку, а працівники управління екології провели інвентаризацію зелених насаджень. Зараз розробляється кошторис майбутніх робіт і визначаються джерела фінансування.

Чиновник додав, що в парку виділили чотири зони: заповідну (на місці, де раніше було карантинне кладовищі), наукову (будівля астрономічної обсерваторії), адміністративно-господарську (підстанція, склад парку, територія КП «Міськзелентрест») та експозиційну (територія з об'єктами для відвідувачів). По кожній зоні передбачені режими реконструкції.

Зокрема, зазначив Микола Базан, планується привести в порядок алеї, оновити паркові меблі та скульптурні композиції, відреставрувати пам'ятники культурної спадщини: пам'ятник Олександру II (Олександрівська колона), карантинну стіну з аркадою і пороховий вежею, в якій розміститься музей парку, а також будівля бельгійської трамвайної станції (зараз там розміщується адміністрація ЦПКіВ).

Карантинне кладовищі позначать по периметру умовним огорожею - зеленою огорожею і пішохідною алеєю. Крім того, тут встановлять або поклінний хрест, або пам'ятний знак.

Вирішується питання про відновлення об'єктів, які не перебувають на балансі у парку, наприклад, Зеленого театру (він знаходиться у власності ТОВ «Світ атракціонів, - Авт.).

Обносити парк огорожею і закривати його на ніч, за словами Миколи Базана, влада поки не збирається.

«Поки в планах - відновити парапет по вулиці Маразліївській і побудувати такий же по Лідерсовському бульвару. Також ми хочемо зробити ще один вхід у парк - з боку колеса огляду », - сказав чиновник.

Про кордони Парку ім. Т.Г.Шевченка та його зонування

опубліковано 5 лют. 2013 р., 04:46 Засайтом Смотрящий   [ оновлено 5 лют. 2013 р., 04:48 ]

Затверджені на сесії Одеської міської ради 19.04.2012 р. кордону і зонування території одеського парку ім. Т.Г.Шевченка (пам'ятник садово-паркового мистецтва) не відповідають вимогам законодавства України, оскільки:
- Господарська зона, що примикає з східного та південного боків до астрономічної обсерваторії (комплекс будівель-пам'яток XIX в.), Не відповідає вимогам про захист пам'ятників - необхідність створення охоронної зони обмеження забудови навколо пам'ятника, діяльність і об'єкти в якій не повинні суперечити та перешкоджати функціонуванню самого об'єкта культурної спадщини;
- Плановане будівництво біля самих стін астрономічної обсерваторії електроподстаціі "Маразліївська", заради якого і вироблені визначення меж і зонування парку, суперечить вимогам до планування будівництва в "історичному ареалі м. Одеси» (затверджено наказом Міністерства культури і туризму від 20.06.2008 р. № 728/0/16-08 «Про ЗАТВЕРДЖЕНЕ науково-проектної документації Щодо визначення зон охорони пам'яток, меж и режімів Використання історічніх ареалів м. Одеса та занесення об'єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомости пам'яток України»), в Зокрема, необхідність проведення громадського обговорення;
- Пропонована до споруди електроподстація "Маразліївська" на території пам'ятки садово-паркового мистецтва, яким є парк Шевченка (за списком пам'ятників міста - Олександрівський міський парк), для функціонування самого парку не потрібна (на території парку є шість підстанцій вздовж вул. Маразлієвській і 1 у самого стадіону з північної сторони);
- З території парку виключена значна частина рекреаційної зони - "мис" у Ланжеронівської арки (пам'ятка архітектури XIX ст.), На території якого були розміщені бібліотека з читальним залом, павільйони шахово-шашкового клубу (з прокатом) і перший пам'ятник Т.Г. Шевченка, біля якого була посаджена верба Шевченка (гілочка з верби, посадженої Шевченка на Мангишлак в Казахстані);
- Позначена меморіальна зона охорони Карантинного («Чумного») кладовища (пам'ятка історії та культури), тільки в невеликої частини збігається з територією власне кладовища і Чумного кварталу, де також проводилися поховання і захищає його, чим забезпечується проведення протизаконних будівельних робіт на території самого пам'ятного місця, що суперечить законодавству України щодо захисту місць поховань;
- Не визначені зони охорони всіх пам'яток, що знаходяться в межах території парку, в тому числі Алеї Слави;
- Плановане відновлення танцмайданчики «Огни маяка», що безпосередньо примикає до території Карантинного кладовища, неприпустимо за нормами законодавства та загальнолюдської моралі;
- Не вирішена задача створення підземного проїзду транспорту до паркінгів стадіону, закладена в проект його будівництва, що суперечить Правилам дорожнього руху та «Правил благоустрою території м. Одеси», що стосуються територій парків.


Г.А.Калугин

Де межа у свавілля?

опубліковано 3 груд. 2012 р., 08:14 Засайтом Смотрящий   [ оновлено 5 лют. 2013 р., 04:44 ]

Переведено за допомогою Google       

     Коли в 2011 році з боку вулиці Маразлієвській через зелену зону парку Шевченка почали прокладати дорогу до споруджуваного стадіону, одесити двічі перекривали вулицю, протестуючи проти знесення зелених насаджень - дерев і кущів в парку. Тоді дуже «відповідальні» представники мерії заспокоїли схвильованого городян, заявивши, що це потрібно тільки тимчасово для завезення довгомірних конструкцій майбутнього стадіону.

    Тепер, коли будівництво закінчилося, всі побачили і «ахнули». Дорога ця стала цілком автодорогою до підземного паркінгу і західних воріт стадіону - двосмугової, з відповідною розміткою, освітленням і навіть ... дорожніми знаками всередині парку (див. фото), вказівки яких, природно, не дотримуються. Існувала тут у період будівництва охорона, яка обмежувала в'їзд в парк, тепер знята, і проїзд відкритий для всіх бажаючих. Тут немає знаків «Бережись автомобіля» заради безпеки відвідувачів алей, що перетинають автодорогу, не встановлений на в'їзді і горезвісний «цеглина», який обмежував би в'їзд в парк. Повна свобода для автохамства і ніякої безпеки. Більш того, в центрі парку навпроти західних воріт стадіону, поза його території з'явилася автостоянка на захопленій майданчику парку. Про це навіть офіційно інформує встановлений біля в'їзду в парк спеціальний стенд (див. фото). Машини стоять також з усіх боків біля стін-вітрин стадіону. «Завдяки» всьому цьому неподобству, з'явилися також несанкціоновані автостоянки службового та особистого транспорту на ділянці Маразлієвській алеї навпроти ресторану, у баптистській «церкви», що розмістилася в колишньому літньому кінотеатрі, до якої тепер наїжджена колія по газонах. А де ДАІ, екологічна «поліція»? Де директор парку? Чому це все хвилює тільки відвідувачів, які хотіли б тут відпочити, але, на жаль, нормальних умов для цього тепер немає. Абсурд очевидний - не може бути автодороги та автостоянки всередині зеленої зони відпочинку та за рахунок її, за визначенням. До приїзду президента, що відкривав стадіон, були знесені ще багато десятків кущів в парку вздовж цієї автодороги (правда, думається, йому не показували східну і північні сторони стадіону, які досі склять і штукатурять). Адже все тут відбувається - це явне знищення та перепрофілювання, зміна функціонального призначення частини рекреаційної зони. А як же бути з вимогами Закону України «Про мораторій на зміну цільового призначення окремих ділянок рекреаційного призначення в містах та інших населених пунктах» (17.02.2011, № 3159-VI), екологічних норм? Відомо, що закони в Одесі тепер не в пошані. Але де ж і як можна в цьому замученому місті вирватися із загазованого маси автомобільного заліза? Де можна вільно відпустити погуляти дитини? Адже це тепер неможливо навіть в Центральному парку культури і відпочинку імені Т.Г.Шевченка. Ось і в Преображенському парку, як стверджують свідки події («Таймер», «Odessa Daily»), дитина був збитий «іномаркою».

    При проектуванні стадіону передбачалося влаштувати в'їзд в його підземний паркінг через естакаду порту і підземний тунель. Ідея була спочатку згубної, так як вільний транзитний проїзд через комерційну, митну та прикордонну територію порту стороннього транспорту неможливий в принципі. Але нині влаштований проїзд по території парку Шевченка теж абсолютно неприйнятний. Залишається єдиний вихід - пристрій неглибокого залягання, але все-таки підземного проїзду до парковках стадіону під найкоротшою алеєю, безпосередньо сполучає західні ворота стадіону з місцем розташування покинутих і засмічених павільйонів колишніх кас стадіону «Чорноморець» на вулиці Маразліївській (див. на схемі внизу). Ця робота має бути виконана терміново і вписана в проектовану реконструкцію парку Шевченка, про яку повідомив в інтерв'ю головний архітектор Одеси. Гроші? Про це має подбати керівництво стадіону-скельця, заради фінансування якого побудований цілий великий масив житлових багатоповерхових будинків напроти «Привозу» і навіть «Новий Привіз». До того ж настав в Одесі сезон відпочинку - пора забудовникам подбати про відновлення вщент розбитих будівельною технікою алей парку. Адже відновлені тільки невеликі ділянки біля самого стадіону ...
Але і це не все. Різке потепління останніх днів призвело багатьох зголоднілих по свіжому повітрю і сонцю одеситів до моря, в тому числі через парк Шевченка. А тут їх чекав шок! У вихідні дні на спусках до пляжу «Ланжерон» утворилася «пробка» автомобілів, що проїжджали туди через парк ... в «перемішку» з потенційними відпочиваючими. Вихлопні гази замінили собою морський бриз, що суперечить уявленням про місця відпочинку за будь-якими нормами і по здоровому глузду. Автомобілі під'їжджають вільно до пляжній зоні, розмітки автостоянок влаштовані навіть безпосередньо у дельфінарію і «стихійно» виросла тут гостінічкі, над морським пляжем, значна і найчистіша частина якого («плити») зараз ліквідовується під виглядом пристрою набережній; автомобілі виїжджають навіть на частину, що залишилася колишнього пірсу прогулянкових катерів. Біда ця прийшла разом з нинішньою адміністрацією - в минулому році був знятий міліцейський пост, який перебував раніше у Ланжеронівської арки, і пропускав лише службовий транспорт. Зате варто паркувальник, що збирає плату, і їдь собі вільно. Відразу за «посадою» паркувальника газони в тому місці, де колись були читальний зал, шахово-шашковий клуб парку і перший пам'ятник Шевченку, заїжджаючи і знищені паркуються автомашинами «легкої поведінки». А де екологічний нагляд і знову ж дирекція парку? Навіть площа перед Алеєю Слави перетворена в автостоянку, у тому числі маршрутного транспорту. Куди дивляться міське та обласне управління охорони об'єктів культурної спадщини, управління культури і туризму? Адже, як свідчить табличка на будівлі «правління», ЦПКіВ імені Т.Г.Шевченка є пам'яткою садово-паркового мистецтва ... Що все це означає? Параліч управління? Небажання або невміння працювати? А може бути все разом? У всякому разі, створилася ситуація як у приказці: «У семи няньок дитя без ока».

    Чи буде межа у цього свавілля? Одесити вже втомилися перекривати дороги! Очевидно, настав час робити висновки.

Геннадій Калугін.
Член правління Одеської обласної організації
Українського товариства охорони пам'яток історії та культури,
почесний працівник морського і річкового транспорту України.

1-4 of 4